Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oglosiła dziś przetarg na dokumentację dla celów przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin. Na oferty czeka do 7 października 2022 r. Plany przewidują przeprowadzenie inwestycji w ciągu 6 lat. Ministerstwo Infrastruktury zabezpieczyło na nią 2,5 mld zł.
Chodzi o tzw. dokumentację STEŚ-R (studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach). Zgodnie z wymogami GDDKiA, dokumentacja ma zostać opracowana w dwóch wariantach. Jeden zakłada rozbudowę drogi po śladzie istniejący. Drugi ma uwzględnić możliwość poprowadzenia jej częściowo po nowym śladzie, w tych miejscach, gdzie lepiej ominąc obszary zurbanizowane czy cenne przyrodniczo lub tam, gdzie parametry drogi wymagają takiej korekty. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz wrocławski.
Do realizacji zostanie wybrany jeden wariant. Jak informuje GDDKiA, droga będzie mieć dwie jezdnie i dwa pasy ruchu na każdym z nich o parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). “W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości oraz węzłów, rozbudowa bądź przebudowa istniejących skrzyżowań. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Przewiduje się budowę elementów ochrony środowiska, kanałów technologicznych, oświetlenia drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD)” – czytamy w komunikacie. Zrealizowane zostaną też wszelkie prace, wynikające z konieczności przebudowy układu komunikacyjnego dróg nr 94 i 36 oraz połączenia tych dróg z istniejącą siecią.
RYC. GDDKiA