Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dziś oferty firm ubiegających się o kontrakt na budowę drugiego dolnośląskiego fragmentu ekspresówki, od węzła w Gaworzycach do węzła w Kaźmierzowie. Najniższą cenę (ok. 478 mln zł) proponuje konsorcjum Mirbudu oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim.
Sześć firm zostało na placu boju. Rozpiętość cenowa ofert jest znacznie mniejsza niż w przypadku poprzedniego fragmentu S3 z Nowej Soli do Gaworzyc, gdzie potencjalni wykonawcy deklarowali koszt od 351,1 mln zł do ponad 446 mln zł. W przypadku fragmentu Gaworzyce-Kaźmierzów najdroższa propozycja, złożona przez spółkę Astaldi, jest o zaledwie 34 mln zł. droższa niż oferta Mirbudu i Eberdimu.
Jak informuje oddział GDDKiA we Wrocławiu budowa drugiego odcinka S3 zakłada m.in.: budowę drogi ekspresowej o długości ok. 16,900 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12 m, wraz z opaskami; budowę trzech węzłów drogowych: „Gaworzyce”, „Drożów” i „Potoczek”; przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową; budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
Budowę dróg (dojazdów) technologicznych; budowę obwodu utrzymania drogowego OUD „Drożów”; wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp; budowę ośmiu obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda, w tym dwóch wiaduktów pełniących funkcję dolnych przejść ekologicznych, jednego wiaduktu nad grupą przeszkód (droga serwisowa, linia kolejowa, ciek wodny) o długości około 300 m, czterech wiaduktów drogowych i jednego wiaduktu drogowego stanowiącego jednocześnie funkcję dolnego przejścia dla zwierząt; budowę wiaduktu w ciągu drogi obsługującej, pełniącego funkcję dolnego przejścia dla zwierząt; budowę ośmiu wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych; budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym m.in.: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych; ogrodzenie drogi na całej jej długości; rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją; wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S3; wykonanie nasadzeń zieleni.
ŹRÓDŁO RYC. PIOTRBORYS.PL