Od wtorku Szkołę Podstawową nr 2 w Legnicy wizytuje dolnośląskie Kuratorium Oświaty. Na wyniki kontroli czeka Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak, zaniepokojony rygorystyczną “procedurą wejścia do klasy”, wprowadzoną przez dyrekcję placówki. Z początku, tak jak my, wziął dziesięciopunktowy instruktaż obowiązujący nauczycieli i uczniów SP2 na koniec przerwy za internetowy żart. – To może upokarzać dziecko – uważa.
Wywołaliśmy tę burzę. W poniedziałek opisaliśmy, w jaki sposób w Szkole Podstawowej nr 2 dyscyplinuje się dzieci przed wpuszczeniem ich po przerwie do ławek. Zgodnie z dziesięciopunktową instrukcją wywieszoną na drzwiach wszystkich sal lekcyjnych, po dzwonku klasy mają ustawić się w kolejności alfabetycznej w pary w taki sposób, by nie stykać się ciałami, położyć plecaki przy prawej nodze, opuścić ręce wzdłuż ciała, patrzeć prosto i “nie wydawać dźwięków”. Jeśli nauczyciel uzna, że ustawienie jest możliwe do zaakceptowania, odczekuje minutę nim wpuści pierwszego z uczniów do sali. Uczniowie muszą wytrwać bez ruchu. Dopiero potem pojedynczo zajmują miejsca w ławkach. Niegrzeczni czekają na korytarzu nie zmieniając pozycji. Ci, którzy odezwą się w trakcie wchodzenia muszą do nich dołączyć. Nauczyciel daje im kolejną minutę na dostosowanie się do reguł. I tak dalej.
Tak zaleca “Procedura wejścia do klasy”, którą w piątek dyrekcja SP2 powiesiła na drzwiach wszystkich sal lekcyjnych. Jeden z rodziców sfotografował kartkę i umieścił ją na Facebooku, nie ujawniając jednak, że sprawa dotyczy Legnicy. Tam ją wypatrzyliśmy. Potem temat podchwyciły ogólnopolskie media. Janina Jakubowska, wicedyrektor Wydziału Rozwoju Edukacji Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, o “procedurze” dowiedziała się podczas rozmowy w TVN24. Jej również od razu skojarzyła się z wojskowym drylem oraz upokarzającą tresurą.
Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka, poznał sprawę z mediów. Nie dowierzał – myślał, że ktoś robi sobie żarty.
- System pracy z dzieckiem w szkole musi być przyjazny – komentuje. – Dziecko powinno czuć się w szkole przede wszystkim bezpiecznie, ale też mieć pewność, że otrzyma wsparcie od nauczyciela.
Rzecznik zwraca uwagę, że w legnickiej szkole przebywały dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
– To im powinno się poświęcić uwagę i szczególnie o nie zadbać. Tak rygorystyczna procedura jest zbędna i może upokarzać dziecko – uważa Marek Michalak.
Wystąpił do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty o natychmiastowe podjęcie kontroli w placówce. Kontrola powinna wykazać, czy doszło tam do naruszenia praw dziecka oraz czy szkoła prawidłowo realizowała swoje zadania w kontekście wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rzecznik Praw Dziecka oczekuje szybkich wniosków. Jeżeli wyniki kontroli będą negatywne, podejmie dalsze działania.
- Zaczęliśmy kontrolę w Szkole Podstawowej nr 2 w Legnicy – informuje Janina Jakubowska z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. – Jakiekolwiek wnioski mogą pojawić się najwcześniej pod koniec przyszłego tygodnia. Nasi wizytatorzy przygotowują obecnie narzędzia do zbadania sytuacji w placówce. Niewykluczone, że będziemy chcieli przeprowadzić ankiety. Oczekujemy, że szkoła uzasadni nam wprowadzenie “procedury wejścia do klasy” i wyjaśniła, dlaczego tak to brzmi.
Urząd Miasta w Legnicy nie zajął w tej sprawie stanowiska, choć powoływanie i odwoływanie dyrektorów szkół należy do kompetencji prezydenta.
- Merytoryczny nadzór nad szkołami prowadzi kuratorium – wyjaśnia rzecznik prezydenta Arkadiusz Rodak.
Atmosfera w Szkole Podstawowej nr 2 niebezpiecznie dryfuje w stronę histerii. Ktoś manipuluje dziećmi. Dziewczynki płaczą po kątach, że będą musiały się przenieść do innej placówki. Jedna z klas już przygotowała transparent “Nie oddamy szkoły”, a przecież nikt nawet nie zgłaszał takiego pomysłu. Rada rodziców wystosowała oświadczenie, z którego wynika, że konsultowała i modyfikowała tekst “Procedury wejścia do klasy” Według jednej z matek, Anny Majchrowskiej, cała ta sprawa to szukanie dziury w całym, bo ani dzieci, ani rodzice nie mają nic do zarzucenia dyrekcji ani nauczycielom z SP2.
- Jaką nauczyciel ma broń, żeby zapanować nad dziećmi? – stawia retoryczne pytanie Anna Majchrowska. – Nie może ani skarcić ucznia słowem, ani stosować fizycznej przemocy. Uważam, że dyscyplina powinna istnieć. Jako matki jesteśmy zadowolone.
To zadowolenie nie jest jednak wśród matek tak powszechne jak przekonuje Anna Majchrowska. Dagmarze Angier-Sroce, której dziecko w tym roku poszło do pierwszej klasy w SP2, nie tylko koszarowa “Procedura wejścia do klasy” wydaje się odrażająca i zła.
- Dzieci muszą lubić szkołę, czuć się w niej akceptowane – mówi. – A tu się je odpycha, traktuje przedmiotowo, demotywuje do twórczego działania.
FOT. BIURO RZECZNIKA PRAW DZIECKA
moze spróbuj jeszcze jeden.
smieszny ale znowu ..nietrafony.
A tak w kwestii wszystkich nie potwierdzonych zarzutów wobec szkoły,przypomniał mi się wierszyk z dzieciństwa.
Skarżypyta
“Piotruś nie był dzisiaj w szkole,
Antek zrobił dziurę w stole,
Wanda obrus poplamiła,
Zosia szyi nie umyła,
Jurek zgubił klucz, a Wacek
Zjadł ze stołu cały placek.”
“Któż się ciebie o to pyta?”
“Nikt. Ja jestem skarżypyta.”
Prorok czy wróżka to Ci powiedziała.
To że nikt do tej pory nie zawiódł, nie oznacza że jest nieomylny.Wiem co to jest Metafora i jakie miała znaczenie w Pańskiej wypowiedzi.Nie rozumiem Pańskiego cynizmu wobec mojej osoby,a teraz już uczniów wszystkich legnickich szkół.Na podstawie mojej wypowiedzi stwierdza pan że poziom nauczania w Legnickim jest niski.Szybko Pan ocenia i wydaje opinie.A jeżeli chodzi o poziom nauczania to z Pańskich wypowiedzi błyska
potężna inteligencja.To jest dopiero kpina.
a dzieci wypasalyby..jego gąski.
a co do lewicowosci??Gdyby jej nie było to nadal pracowałabys u ksiedza na roli mieszkajac w jego stajni.
Ciągle Pan miesza Kościół do tej sprawy{Drwiąco},Widocznie jest Pan mocn ->>.a tak mi sie przypominaja wszytkie mondre wytyczne dotyczace wychowania dzieci i zachowania rodziców wymyslone przez facetów ktorzy nie maja o tym zielonego pojecia.To tak dla zrozumienia ..kontekstu.
Odpowiadam Lustrator pisze ”Tu raczej zachodzi pytanie co powinno sie zrobic zeby wyjsc z tego idotyzmu bez zbednej utraty prestizu nauczycieli , pani dyrektor, urzedu miejskiego i…… ksiedza”. Idiotyzmem to bym nazwała
całą tą nikomu niepotrzebną burzę medialną ,,Burza w szklance wody”.
Ciągle Pan miesza Kościół do tej sprawy{Drwiąco},Widocznie jest Pan mocno Lewicowy stąd ten Totalitaryzm.Pozostałości z przeszłości.Prestiż nauczycieli ,pani Dyrektor et cetera.Nie został naruszony,wręcz przeciwnie pokazał z czym na co dzień,muszą się borykać.Ja nie chciałabym mieć Pani Dagmary za wroga.Jej działania ”Po trupach do celu”BRRR ciarki przechodzą.Pytanie co jeszcze wymyśli “w duchu pokoju i tolerancji oraz dialogu”
Opowiesci o pani dyrektor to taka sama opinia, jak to ze pani dyrektor majac troche oleju w glowie na cos takiego by nie wpadła NIEZALEZNIE OD JEJ NIEZWYKLEJ DOBROCI. Co do burzenia szkoly to tez była taka metofora ale jak widze w legnickim poziom nauczania jest niski a poziom dobroci dyrektorow wysoki.Nie jestem z Legnicy ani okolic tak wiec polegam na intuicji Pana Redaktora bo dotychczas nie zawiódł.
Chyba cenzura wycięła Pan Lustrator pisze chodziło mi o słowa”Nie potrzeba argumentów z dwóch stron”
Pan Lustrator pisze<>.Więc dalej Pan nie czyta co pisze.”Każdy ma prawo do obrony”Przypomnę panu co to jest demokracja “Demokracja – system rządów i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości obywateli”.<> mocno mi tu zawiewa Totalitaryzmem.Też Panu wyjaśnię “Totalitaryzm – system rządów dążący do całkowitej władzy nad społeczeństwem za pomocą monopolu informacyjnego i propagandy, ideologii państwowej, akcji monopolowych i masowej monopartii”.Z tego co mi mówiły dzieci to bardzo kochają swoją szkołę,swoją Panią Dyrektor i nauczycieli.Nie czują się tu traktowane przedmiotowo.
Rodzice twierdzą że Pani Dyrektor to nie tylko wspaniały pedagog ale i dobry człowiek.”Zawsze ma czas dla każdej z nas,nigdy nie zostawia nas z problemem,rozwiązujemy go wspólnie “to są ich słowa ,a nie po kryjomu wykonane zdjęcia.Myślę że Pani Dagmarze wykonując ,takie a nie inne działania za Waszym i nie tylko pośrednictwem chodzi całkiem o co innego.Sam Pan pisał że należy zburzyć tą szkołę.I po prostu jest to prywatna krucjata ”Bohaterki ” jak Pan już pisał.
A jesli ktos chce naswietlic te sprawe to pytam kto i jak.Co mozna napisac jeszcze w obronie tego idiotyzmu.Tu raczej zachodzi pytanie co powinno sie zrobic zeby wyjsc z tego idotyzmu bez zbednej utraty prestizu nauczycieli , pani dyrektor, urzedu miejskiego i…… ksiedza.
Pani swiatła a zna pani takie coś jak… kpina??Nie potrzeba argumentów z dwóch stron.Ta jedna jest WYSTARCZAJACO…kretynska.
Panie Lustrator dziękuję że nazwał mnie Pan ,,Pani światło” a nie nieukiem ,coś w końcu do Pana dotarło.Twierdząc że tu cytuję,,Pani pozostaje cytowac innych madrych, nic z tego nie rozumiawszy”.To jest Pana stwierdzenie ,ja sądzę że to Pan nie czyta ze zrozumieniem.A Pana wypowiedzi to potwierdzają .Proszę o dowody a nie insynuację.
Co odwaga ma wspólnego z oczernianiem dzieci i całej szkoły.Na samym początku napisałam że ,,procedura budzi kontrowersję”.W telewizji mocno skrytykowano tą procedurę nie poznawszy całej prawdy.O jakiej odwadze tu mowa ,ciągnąć dalej ten temat.Gdzie cała polska otrzymała informacje nie do końca sprawdzoną.Procedura jest wyrwana z kontekstu działalności całej szkoły.Pan odważny dolał tylko oliwy do ognia pisząc nieprofesjonalnie,bo dziennikarz powinien być bezstronny.Powinien przedstawić,rację dwóch stron.Oczernia dzieci ujmuje im inteligencji.Rzucając mocne słowa tu cytuję”Atmosfera w Szkole Podstawowej nr 2 niebezpiecznie dryfuje w stronę histerii. Ktoś manipuluje dziećmi. Dziewczynki płaczą po kątach”.Nie twierdzę że autor artykułu jak Pan to napisał jest niemądry.Wręcz przeciwnie jest bardzo inteligentny.Czego nie mogę powiedzieć o Panu.Stwierdzam tylko że jest stronniczy , a szkoda.Odwagą kierowały się dzieci i ich rodzice stając w obronie w tak źle naświetlonej sprawie.
Nie sadze pania swiatła.TO ARTYKUŁ czlowieka madrego i odwaznego.To wielkosci o ktorych pani nie ma pojecia.Pani pozostaje cytowac innych madrych, nic z tego nie rozumiawszy.
Czy pan czyta to, co pisze.Poniosły emocje,brak profesjonalizmu.Nie wiem jaką funkcję Pan tu pełni. I pana słowa tu cytuję “Moze nie napinajcie sie tak z tym niszczeniem.Ale zeby zbudowac czasami cos trzeba zniszczyc … Albo przynajmniej..wyrównac teren pod budowe.”To na pewno się tyczy ale waszego brukowca.Ten artykuł a przede wszystkim forma w jakiej został napisany to strzał w kolano.
Jak na razie to wiela was a jakoby nikogo nie było.Tak trzymac nieloty i jak tam chceta.Oddychajcie albo nie oddychajcie, modlcie sie spiewajacie a JA do was przyjde.
Juś nieloty??Czyli cipcipcip i paszli.Szczerze mówiac nawałnica argumentów z magla.Poczekamy maglownicy az sie wypocicie a ja sie na razie…napije.
Panie Lustratorze Pobudka! Zacząłeś Pan ten dyskus więc Walcz. Przywdziej zbroję, osiodłaj konia i do boju mój Ty rycerzu od sześciu boleści.
Szanowny Panie Lustratorze.Tu Cytuję pana, co to za słowa ‘”cwiecze,chiba odpuszcze,kretynizmy wymyslano,Tak wiec za babcia tez nie nadazasz”.Tak czytam i własnym oczom nie wierzę, że taka osoba ujmowała mojemu wykształceniu.Jeżeli wszyscy są tacy w drużynie pierścienia.To pogratulować.A co do żetonów i wynagradzania dzieci.
To może jesteście taż za zniesieniem dnia 6 grudnia.I obaleniem rządów ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA ,bo on zawsze się pyta ,,czy dzieci były grzeczne”.Bo jak nie to zamiast prezentu dostaną rózgę.
A ja tu pierwszy raz! Kto to Ilustrator? Mogę go zdiagnozować.! Bo ten Ktoś baaaardzo tego potrzebuje.
Pozdrawiam Ptasie Radio! Szkoda, że takie 1-osobowe redakcje nie stać na zakup drona, bo może by wtedy miały odwagę zebrać jakiś rzetelny materiał. Panie Lustrator, do IPN-u nie przyjęli, więc walimy w klawisze?
Normalni już wyszli a lustrator pije dalej
Lustrator, polecam Alkazelcer na noc i śnij o pokoju… Dobranoc. Miło było. Pa.
Aż tak ci brakuje przyjaciół, że biednego pieska upijasz?
proszę pilnie o tłumacza>>wyslij faxa bo zerwało lacznosc.A najlepiej szesc dlugich cztery krotkie.
sluchaj nielocie.Wole z psem wypic niz z toba gadac.
proszę pilnie o tłumacza
Masz medal.. słusznie ci się należy! Ile wypiłeś? Mam nadzieję, że nie przy dzieciach!!
wa bo już nie nadążam>>bo nadazanie to nie twoja cecha [podstawowa.Tak wiec za babcia tez nie nadazasz.
na prywa to mozesz mi wyslac ..medal.
To kto ty jesteś lustrator babcia klozetowa bo już nie nadążam
Lustrator… ty naprawdę… brzmi to dwuznacznie.. Może przejdziemy na priva..
to moze srpóbuj..nie oddychac jak niektórzy tu radza.
cieznzko cós przendziesz.Moze oddychaj…
no co tam anonim.Parde france czy podstawy filozofii??
ja niestety jezdze z dudom i tyłek mu wycieram zasrany ze strachu.
madam zeby z pania korespondowac wystarcza..jaja.
A ty na bronkobus się nie załapałeś
Lustrator, ja zdążyłem cię polubić! Więcej wiary w siebie!! >>>a tak cwiecze na tobie i ciagle mi ta wiara ..rosnie.
Pan Lustrator napewno zaczął oglądac “piekielnią kuchnię” albo dzwoni po betonowe koło ratunkowe do kolegów
Lustrator, ja zdążyłem cię polubić! Więcej wiary w siebie!!
o ile masz juz te podstawy francuskiegoi i…papiloty.
ty wystarczysz za trzech w papilotach.
Anonim, Lustrator wydaje się mieć poczucie humoru. Może ten kabaret założymy? Nie śpij!!!
Coś Pan tak osłabł może kolegów partyjnych Pan zaprosi
Nienawiść to ścieżka do samozagłady!>.no to musisz sie kontrolowac.
co tam anonim .Bierze lekcje francuskiego na szybko??
Odpuść, odpuść.. Cieszę się! Nienawiść to ścieżka do samozagłady!
A na pewno o skarb w ogródku.
Moze tu chodzi o niespełnione ambicje
Spokojnie są szkoły podstawowe dla dorosłych, procedurę Pan już masz. – >>mam nadzieje ze te zaliczyles w calosci.A tak na marginesie Dobro dzieci to tu jest od poczatku tyle ze mylone z dobrem nauczycieli.
Anonim, chętnie bym cię poznał.. Kabaret można założyć.. Może i Lustratora namówimy?
Mając ciebie za przyklad takiej… chiba odpuszcze
Stuk Stuk jest tam Ktos ?? Bo wciąż nie rozumiem ideii ataku? Widzę,że tu jednak nie chodzi o dobro dzieci tylko o konkretny atak na osoby.
Spokojnie są szkoły podstawowe dla dorosłych, procedurę Pan już masz.
Lustrator, miałeś oddychać a nie pić!>>>smiale i jakie odkrywcze.Masz jeszcze troche tego?
Lustrator, znowu błędy.. Ogarnij się!
Jak Pana czytam to mam wrażenie, że Pan to nawet podstawówki nie ukończył – >>no i slusznie bo i na was to wystarczy.
przynudzasz ale jesli to kres twoich mozliwosci….Sprobuj z mitolą.Bedzie smieszniej a mniej nudno.
Cytat lustratora>>a co wykształtu brakuje do dyskusji??Zabraklo klas w zawódowce?? Jak Pana czytam to mam wrażenie, że Pan to nawet podstawówki nie ukończył
Lustrator, miałeś oddychać a nie pić!
Wdech, wydech… i.. powtarzaj!!
Powrót lemingów
Chyba lemingi już odleciały>>a co wykształtu brakuje do dyskusji??Zabraklo klas w zawódowce??
Jest to szkoła w której ucza sie dzieci z zaburzeniami zachowań. Wiekszość tych dzieci z jakiegoś powodu znlazłą sie w tych oddziałach, napewno nie z przypadku>>.taaa i to taka nowe metoda leczenia ?? Opracowana na kolanie przez dwie paniusie z piorkiem.
Chyba lemingi już odleciały
chciałem bym zwrócic uwagę na charakte tej szkoły ! Jest to szkoła w której ucza sie dzieci z zaburzeniami zachowań. Wiekszość tych dzieci z jakiegoś powodu znlazłą sie w tych oddziałach, napewno nie z przypadku
Lustrator – myśl pozytywnie!
Dociera dociera.Szkoła to budynek w którym są uczniowie,nauczyciele dyrekcja oraz rodzice.I niech się pan nie dziwi że stanęli w jej obronie.Jeszcze raz stwierdzam że nie potrzebna ta nagonka.A tak ogólnie to rzeczywiście brakuje panu już argumentów. Co to jest”to po co pan piszesz ze pisze jak pan wiesz ze napisze”?
Brawo Anonim.
No Lustrator, cieszę się – nabierasz dystansu…>>.ciesz sie rozsadnie bo mozesz sie rospuknac.
Słowa klucze: PO, dyrektorka.
Już wiem, kto jest autorem “wierszyka” Sroczka kaszkę ważyła- Pan Rapczenko
No Lustrator, cieszę się – nabierasz dystansu…
Proszę ćwiczyć wdechy i wydechy – wolno i spokojnie – pomaga! – …babcia mi to zawsze powtarzała i juz jestem..PO.
Po co Pan piszesz o tym, że interesuje Pana zdanie dzieci jak i tak pan powie, że to manipulacja nauczycieli. – >>.to po co pan piszesz ze pisze jak pan wiesz ze napisze.
Proszę ćwiczyć wdechy i wydechy – wolno i spokojnie – pomaga!
A szkołę koniecznie trzeba kopać.>>>>>>Czy do szanownej pani dociera ze szkoła tu nie ma nic do rzeczy?Do rzeczy tu ma ..dyrektorka.Szkoła jest jakby…poza.
Po co Pan piszesz o tym, że interesuje Pana zdanie dzieci jak i tak pan powie, że to manipulacja nauczycieli.
Nerwy, bo argumenty się skończyły?…>>>>.Nerwy bo argumentow tu nie potrzeba.Nawet nalezy unikac bo argument mozna skierowc do kogos kto wie co TO.
A szkołę koniecznie trzeba kopać.Ktoś kto w taki sposób atakuje,musi spodziewać się obrony.Pan wyrywa z kontekstu słowa lub zdania. Nikt nikogo nie ośmiesz tylko proszę pisać całą prawdę.
Nerwy, bo argumenty się skończyły?
Tylko czy naprawdę wiecie co niszczycie? Życzę oprzytomnienia. – >..generalnie to gratulacje SKORO los szkoły i dzieci wisi na dziesieciu idiotycznych przykazanich.A tak naprawde nikt sie tych dzieci o zdanie nie pyta.I nie pytał jak te kretynizmy wymyslano.
A kto jest autorem “wierszyka” Sroczka kaszkę ważyła?
Tylko czy naprawdę wiecie co niszczycie? Życzę oprzytomnienia.
Odpowiedź dla Pana Piotra.Dzieci też oglądają telewizję.Jednym z owych praw natury jest dobrze znane prawo akcji i reakcji, znane również jako trzecia zasada dynamiki Newtona. Prawo to mówi, że każdej akcji towarzyszy reakcja równa co do wartości, lecz przeciwnie zwrócona. Innymi słowy, każde działanie pociąga za sobą równe w wartości przeciwdziałanie.Co do plakatów to dzieci przynosiły je z domu.List do Pana Michalaka też pisały dzieci.Na zebranie rodziców dzieci przyszły same.
O zamknięciu szkoły nie słyszą na lekcjach.O tym się mówi w TV,na forach itp.Nadal ujmuje pan inteligencji tych dzieci.To wszystko są Pana bądź Pani Dagmary insynuacje.Jak dzieci chciały porozmawiać z Panią Dagmarą to wyszła z zebrania.Czy Pan rozmawiał z dziećmi przed napisaniem tego artykułu?
Moze nie napinajcie sie tak z tym niszczeniem.Ale zeby zbudowac czasami cos trzeba zniszczyc … Albo przynajmniej..wyrównac teren pod budowe.
A co do toalety.Nie ma pani lepszych pomysłow zeby osmieszyć …jak juz koniecznie trzeba???
Pan zna tę szkołę czy niszczy dla potrzeba niszczenia?
Mnie jest PO PROSTU wstyd ze dorosli maja takie pomysły i za dzieci uważaja ze sa fajne.A skoro tak uważaja toi znaczy że czegó tu brakuje…Tzn IM brakuje.Mozemy popracowac na tym..czego.
Nie wiem co rozum ma wspólnego z godnoscia ale skoro ma jak uwaza legniczanka to niestety nie moge pomóc.
LCA> Wciągnęliście swoje i nie swoje dzieci w tę sprawę. Proszę oszczędzić dziecko Pani Dagmary.
Co Pan panie Lustratorze może wiedzieć o moim poziomie,to Panu pierwszemu puściły nerwy i uwłaczał Pan mojej godności.Stwierdziłam że artykuł jest stronniczy i mam prawo wyrażać swoje opinie.Nadal nie odpisał mi Pan co Pani Dagmara chciała oglądać w szkolnej toalecie.To Pana poziom intelektualny jest niski.
LEGNICZANKA> Procedury mogą być mądre i głupie, dobre i złe. To nie Pani Dagmara ani media wciągnęły dzieci w tę aferę, ale ich nauczyciele i rodzice. Dowody manipulacji? Proszę mi powiedzieć: czy plakaty “Nie poddamy się bez walki” uczniowie przynoszą z domów, czy może robią je w szkole. Czy list do Marka Michalaka napisało dziecko, czy dorosła osoba? Czy to dziennikarze lub pani Dagmara przyprowadzili dzieci na zebranie rodziców? Co słyszą na lekcjach: że ważą się losy ich szkoły czy że chodzi tylko o zniesienie idiotycznego regulaminu? To za regulaminem płaczą?
TOMASZ >Proszę zwrócić uwagę na datę dodania Pana Bartka do moich znajomych. Stało się to dzień po głośnym zebraniu w SP2; tym, które omal nie zakończyło się linczem na jego żonie. Poprosiłem go o dodanie mnie do grona znajomych, by móc skomentować na jego profilu sposób, w jaki szkoła i rodzice rozgrywają tę sprawę.
Myślę ze czas na wpisy Dzieci bo byli dorosli to ..żenada.
Oj człowieku ty jak potentat tej strony się zachowujesz. Jak ktoś napisze coś co ci się nie podoba to od razu były uczeń wiadomej szkoły. A ty co Harvard kończyłeś.
Bo niestety byli są…żenujacy.
wyraznie mamy JESZCZE jednego….byłego.Gratulacje.Moze napisze ktoś spoza szkoly??
Procedura wejścia dla Pana LUSTRATORA
1. Niezwłocznie po wejściu na stronę legnica24.pl opuść ją zanim napiszesz jakąś wyssaną z palca głupotę.
2. W kolejności alfabetycznej odczytaj swoje najgłupsze komentarze.
3. Stań prosto, ręce wzdłuż ciała i popatrz w lustro. Możesz wydać dźwięk jaki tylko chcesz reakcje są jak najbardziej uzasadnione.
4. Odczekaj minutę. Ale to nic nie da, bo i tak twarz w lustrze się nie zmienia.
5. Dalsze punkty możesz sobie darować, bo patrz punkt 4
8. Ważne: Lustrator za swoje “komentarze” jest nagradzany. Podnosi się jego EGO, czy co tam jeszcze w życiu niedomaga aby się dowartościować.
9. A racja, jeszcze żeton- Ja bym nic nie dał.
Nie ma sie czego wstydzic.Pewien tu juz wpisowy były uczen jak sie sam chwalił jakoś tak prezentowal ten sam poziom…Co legniczanka.Tak na marginesie to ze jedna Pani była odwazna i sie wypowiedziala nie znaczy ze reszta pań nie przyznała jej racji.Tyle ze nie mają tej odwagi..einsteina.Cóz czasami trzeba byc artystą żeby zobaczyc coś czego nie widzi reszta… niewolników.
Zaraz, zaraz a gdzie była Pani Wróżka Dagmara we wrześniu jak przyprowadzała dziecko do szkoły ? A gdzie w tej całej zadymie coś o jej dziecku jak to znosi czy było zadowolone. Na razie to tylko swoje ego Pani Wróżka Dagmara pokazuje.
Zero konkretów, zero świadków i chyba chęć zdobycia za wszelką cenę sławy. No cóż “artyści” tak mają. Ale coś czuję, że nie będzie już niedługo tajemnic. Kto i co chciał tu ugrać. Przykre, że kosztem dzieciaków i wspaniałych specjalistów.
W kwestii sprostowania dla lustratora,nie jestem byłą uczennicą tej szkoły i proszę mnie nie obrażać w kwestii poziomu nauczania.Tymi słowami potwierdził Pan że jest nieadekwatny do swojej elokwencji.Zależy Wam tylko na atakowaniu szkoły nie bacząc na skutki waszych wypocin.Pozdrawiam i Życzę miłego dnia.
Trudno o obiektywizm, skoro na FB wśród znajomych ma sie prowodyra tej sprawy Panie Piotrze. Ach ten obiektywizm dziennikarski. Gratuluję!
Mądra i odważna .Co pan powie na temat żądania kamer w toalecie przez Panią Dagmarę.Procedury wejścia do klasy są też w innych szkołach,może nie tak rozbudowane.I jeżeli forma w jakiej została napisana nie odpowiadała Pani Dagmarze,powinna zastosować drogę służbową.Po co wyolbrzymiać,komplikować czy zaogniać sprawy.Poprzez burzę medialną ucierpiały najwięcej dzieci ,które naprawę kochają swoją szkołę.Nie czują się w niej poniżane i traktowane podmiotowo.Pisze Pan o histerii i manipulacji dziećmi.Jakie Pan ma dowody że są manipulowane.Czy rozmawiał pan z uczniami czy tylko z Panią Dagmarą.Pisząc tak ujmuje pan inteligencji tym dzieciom.
Jakby czytał Pan ze zrozumieniem, że regulamin dotyczy tylko klas 4 do6.
To nie trudno zorientować się jaki wpływ ma młodsze dzieci w tej szkole.Proszę wysłuchać obie strony ,a dopiero wydawać wyrok.
Potrzebny jest jednak geniusz – i dużo odwagi – żeby czynić na – >>>no to wyjasnijmy pani legniczance byłej uczennicy tej szkoly ze właśnie znalazła sie pani na tyle genialna ze powiedziala to jest glupie i skomplikowane, na tyle odwazna ze to ogłosiła i na tyle bystra ze to uprosciła..Cós z tym poziomem z legnicy….. jest jakby pionowo.
LEGNICZANKA > Święte słowa. Podziwiam Panią Dagmarę Angier-Srokę za mądrość i odwagę. To one (ale też społeczna wrażliwość) nie pozwoliły jej przejść obojętnie obok procedur, które z banalnego wchodzenia do klas uczyniły problem wymagający skomplikowanego dziesięciopunktowego regulaminu.
„Każdy inteligentny głupiec potrafi wyolbrzymiać, komplikować czy zaogniać sprawy. Potrzebny jest jednak geniusz – i dużo odwagi – żeby czynić na odwrót”.Albert Einstein
Zgodnie z dziesięciopunktową instrukcją wywieszoną na drzwiach wszystkich sal lekcyjnych, po dzwonku klasy mają ustawić się w kolejności alfabetycznej w pary w taki sposób, by nie stykać się ciałami, położyć plecaki przy prawej nodze, opuścić ręce wzdłuż ciała, patrzeć prosto i “nie wydawać dźwięków”. Jeśli nauczyciel uzna, że ustawienie jest możliwe do zaakceptowania, odczekuje minutę nim wpuści pierwszego z uczniów do sali. Uczniowie muszą wytrwać bez ruchu >>>>>- jak to jest takie fajne to żeby dzieciom też dać przyklad ze to jest dobre dla wszystkich, to może tak, też dla nauczycieli.Wszyscy nauczyciele stoja nieruchomo i spiewiaja matko boska częstochowska albo boże zbaw ,potem biora sie za reke i uginajac nogi w kolanach podążaja za wzrokiem dyrektorki.Wszyscy przemaszerowują przed dyrekcją trzymając sie za brzuch.Albo pod boki.Pasuje ??? to zastosujcie.Dzieciom sie spodoba.
LEGNICZANKA > Są regulaminy mądre i głupie. Ten jest wyjątkowo głupi. Proszę powiedzieć, jaki wpływ na bezpieczeństwo dzieci z młodszych klas ma nakaz położenia plecaków przy prawej nodze lub zakaz wydawania dźwięków. Jaki wpływ na bezpieczeństwo ma zasada, by dzieci ustawiały się w kolejności alfabetycznej? Jaki wpływ na bezpieczeństwo młodszych klas ma ta minuta, którą odlicza nauczyciel nim zacznie pojedynczo wpuszczać uczniów do klas? Dlaczego uczniowie mają patrzeć prosto i trzymać ręce opuszczone wzdłuż ciała? Myślę, że Państwu nie chodzi o dobro dzieci.
Może i procedura budzi kontrowersje.Ale nie można być stronniczym,
należy wysłuchać obie strony.Z procedurami spotykamy się przez całe życie.
Zakazy, nakazy,regulaminy.Czy wszystkie one podobają się każdemu.
Procedura w starszych klasach zapewnia bezpieczeństwo,dzieciom z klas młodszych.I same dzieci których ta procedura dotyczy mówią,że nie czują się traktowane podmiotowo.Jak można twierdzić że są manipulowane.
Proszę przyjść i samemu wysłuchać co mają do powiedzenia.One swój rozum mają.Matce której nie podobała się procedura wnioskowała również o kamery w toalecie.Może tu doszukujmy się sensacji.Bo to dopiero jest szok.Myślę że tej osobie nie chodzi o dobro dzieci.
sadzac po byłych uczniach to tam poziomu ..nie było.
Taaaak najwazniesze nie szkodzic szkole a dzieciaki sobie ..jakos poradza.U psychologa.
Jest czym się cieszyć, kto pierwszy napisał? Medlialne szczucie tylko
zaszkodziło dzieciom i szkole…
Bez przesady z tym “tam ją wypatrzyliśmy” i “wywołaliśmy tę burzę”, bo ta kobieta wysłała tę informację na fb prawie wszystkim redakcjom.