Po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, obwodnice miejscowości, nowe skrzyżowania, chodniki, drogi rowerowe… Tak mają wyglądać za kilka lat drogi krajowe nr 94 i 35 na odcinku między Lubinem a Wrocławiem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabiera się za ich modernizację.
GDDKiA podpisała umowę na prace przygotowawcze do modernizacji ok. 60 kilometrów dróg nr 94 i 36 między Lubinem a Wrocławiem, m.in. przez leżące w powiecie legnickim miejscowości Lisowice, Prochowice i Kawice. Przebudowa zwiększy przepustowość tej trasy i pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo.
Na mocy podpisanej umowy za 21,5 mln zł warszawska firma Schuessler-Plan Inżynierzy opracuje Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z Koncepcją programową (STEŚ-R). Przygotuje również materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
W ramach dokumentacji zaproponowane zostaną warianty nowego przebiegu trasy. Zakłada się bowiem, że ok. 60 km drogi zostanie poprowadzone po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.
Droga ma zostać poszerzona do dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu każda w parametrach GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Jak informuje GDDKiA, zaplanowano również budowę obwodnic wybranych miejscowości.
- Jakich? To się okaże po opracowaniu dokumentacji – mówi Magdalena Szumiata, rzeczniczka prasowa wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Konieczna będzie przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.
FOT. GDDKiA