OSOBUS
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Pracownica banku uratowała oszczędności seniorki

Przez   /   12/01/2021  /   No Comments

W minionym tygodniu na terenie Lubina policjanci odnotowali dwie telefoniczne próby oszustw metodą „na policjanta”. Obie jednak okazały się bezskuteczne. W pierwszym przypadku przed wypłatą dużej sumy pieniędzy 76–latkę ostrzegła czujna pracownica banku, natomiast w drugim oszuści nie doszli do porozumienia z 90–letnim seniorem, który zorientował się, że człowiek po drugiej stronie słuchawki, to przestępca.

Pomimo tego, że przypadki oszustw oraz metody jakimi posługują się przestępcy często nagłaśniane są w mediach, to jednak oszuści w dalszym ciągu próbują w różny sposób wyłudzić pieniądze. Najczęściej ich działania skupione są na osobach starszych. Tak było również w piątek (8 stycznia) w Lubinie. Oszuści starali się naciągnąć seniorów na duże sumy. W jednym przypadku prawie im się udało.

Pierwszą historyjkę jaką wymyślili przestępcy dzwoniąc na numer stacjonarny 76-latki, to informacja, że na jej koncie zostały zablokowane środki pieniężne w kwocie 40 tysięcy złotych i aby odblokować konto seniorka musi je wypłacić i przekazać policji. Kobieta udała do banku i poprosiła o wypłatę podanej sumy. Podczas dopełniania formalności pracownica banku zorientowała się, że seniorka prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa i poinformowała o tym starszą panią, a także powiadomiła policjantów. Dzięki dociekliwości oraz czujności, 76-latka nie przekazała oszustom oszczędności.

Następna sytuacja była podobna, bowiem przestępcy również podawali się za policjantów lubińskiej komendy. Tym razem jednak nie namawiali 90-latka, aby poszedł do banku po pieniądze, a wyrzucił je przez okno. Pokrzywdzony zorientował się jednak, że ma do czynienia z oszustem i dzięki temu nie stracił 20 tysięcy złotych.

Kolejny raz przypominamy, że policjanci nigdy nie proszą o przekazanie im jakichkolwiek pieniędzy. W przypadku gdyby doszło do takiej sytuacji należy być czujnym i ostrożnym. W pierwszej kolejności powinnyśmy zakończyć połączenie telefoniczne i następnie zadzwonić na numer alarmowy 112, informując dyżurnego o tym, że osoba podająca się za policjanta próbowała wyłudzić od nas pieniądze. Oszuści często każą nie rozłączać się i wtedy dzwonić na numer alarmowy.

Źródło: Policja Lubin

FOT. POLICJA LUBIN

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 1396 dni temu dnia 12/01/2021
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Styczeń 12, 2021 @ 9:48 am
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

kd_01

Od niedzieli korekta rozkładu jazdy na kolei

Read More →