Po 52 miesiącach od podpisania umowy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe straciła cierpliwość dla firmy Fewaterm, która miała przebudować część peronową dworca kolejowego w Legnicy. Nie ma szans na dotrzymanie odroczonego po raz kolejny terminu zakończenia prac (30 listopada 2022 r.). Umowę z wykonawcą rozwiązano.
- Brak dostatecznego zaangażowania wykonawcy w przebudowę na stacji Legnica, brak realizacji inwestycji zgodnie z założonym harmonogramem, brak reakcji wykonawcy na upomnienia ze strony inwestora, powtarzające się problemy wykonawcy z wypłatami dla podwykonawców doprowadziły do zdecydowanej reakcji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 30 czerwca b.r. PLK rozwiązały umowę z wykonawcą – informuje nas Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Zgodnie z procedurą w ciągu miesiąca dokonana zostanie dokładna inwentaryzacja na placu budowy, a następnie przeprowadzony zostanie tryb wyłonienia nowego wykonawcy. Dokończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku.
Jak wyjaśnia spółka, podstawowym celem przebudowy peronów i zadaszenia na stacji Legnica jest zapewnienie osobom o ograniczonej możliwości poruszania się dobrego dostępu do pociągów. Poza kompleksową przebudową hali peronowej inwestycja obejmuje modernizację peronów nr 3 i 4. Dla podróżnych przewidziano 4 windy prowadzące dla peronów. Przebudowany będzie tunel prowadzący do platform. Inwestycja „Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się” finansowana z budżetu państwa. W 2018 r., gdy podpisywano umowę z firmą Fewaterm, całość miała kosztować ok. 30 mln zł.
Pierowotnie wykonawca miał się uwinąć z robotą do końca lutego 2020 roku. Ale nie dał rady. Termin zakończenia prac przy hali peronowej został właśnie po raz trzeci przesunięty. Nowego PKP PLK nie podały.
Do tej pory na stacji wykonano m.in. zadaszenie nad wejściem na peron nr 1 oraz zadaszenie nad peronem nr 5. Zdemontowano ponad połowę dachu hali głównej. Realizowane są prace związane z oczyszczeniem konstrukcji obiektu i zabezpieczeniem antykorozyjnym. W ścianach tunelu pod peronami przygotowane są szyby windowe.
FOT. PIOTR KANIKOWSKI