Rozpoczęły się odbiory techniczne na zbiorczej drodze południowej. Jednym z najważniejszych była dzisiejsza (12 października) próba obciążeniowa mostu. Jego nośność testowały cztery ciężarówki z łącznym ładunkiem 140 ton.
Najdłuższy most na Kaczawie jest już prawie ukończony. Dzisiaj były prowadzone próby obciążeniowe – statyczne i dynamiczne. Przeprowadzili je fachowcy z Politechniki Gliwickiej. Na czym polegały?
Podczas testów statycznych ciężarówki z ładunkiem były ustawione nad przęsłami. Przez kilka godzin czujniki badały m.in. naprężenia, osiadanie przęseł i podpór mostowych. Badania te wypadły pomyślnie.
Z kolei podczas testów dynamicznych ciężarówki jeździły po moście z prędkością 10, 30 i 50 km/h. Dodatkowo jeszcze przejeżdżały przez ułożoną na jezdni belkę, sprawiającą, że obciążenia i drgania były większe.
Most na drodze zbiorczej południowej jest kategorii A, czyli najwyższej. Jego nośność wynosi 40 ton.
- Do zakończenia prac zostało już niewiele – mówi Grzegorz Gajewski, kierownik budowy. – Na pewno będzie to w tym roku.
Dzisiaj też wylana została warstwa ścieralna asfaltu, tzw. cicha nawierzchnia, na ul. Bielańskiej. Dzięki właśnie takiej nawierzchni zminimalizowane zostaną uciążliwości dla mieszkańców, związane z halasem drogowym. Niebawem ostatnia warstwa asfaltu będzie kładziona na wiadukcie i drodze w kierunku ul. Jaworzyńskiej. Na ukończeniu są chodniki i ścieżki rowerowe. Trwają ostanie prace na trzech parkingach, które pomieszczą około 500 samochodów.
Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:
- najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),
- ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,
- cztery mniejsze mosty nad Młynówką,
- dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),
- parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,
- podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,
- 14 km kabli i rur podziemnych,
- ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,
- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.span style=”color: #000000;”>- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.