Kraina
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Nowy legnicki most przechodzi testy obciążeniowe

Przez   /   12/10/2017  /   No Comments

Rozpoczęły się odbiory techniczne na zbiorczej drodze południowej. Jednym z najważniejszych była dzisiejsza (12 października) próba obciążeniowa mostu. Jego nośność testowały cztery ciężarówki z łącznym ładunkiem 140 ton.


Najdłuższy most na Kaczawie jest już prawie ukończony. Dzisiaj były prowadzone próby obciążeniowe – statyczne i dynamiczne. Przeprowadzili je fachowcy z Politechniki Gliwickiej. Na czym polegały?
Podczas testów statycznych ciężarówki z ładunkiem były ustawione nad przęsłami. Przez kilka godzin czujniki badały m.in. naprężenia, osiadanie przęseł i podpór mostowych. Badania te wypadły pomyślnie.
Z kolei podczas testów dynamicznych ciężarówki jeździły po moście z prędkością 10, 30 i 50 km/h. Dodatkowo jeszcze przejeżdżały przez ułożoną na jezdni belkę, sprawiającą, że obciążenia i drgania były większe.

Most na drodze zbiorczej południowej jest kategorii A, czyli najwyższej. Jego nośność wynosi 40 ton.
- Do zakończenia prac zostało już niewiele – mówi Grzegorz Gajewski, kierownik budowy. – Na pewno będzie to w tym roku.
Dzisiaj też wylana została warstwa ścieralna asfaltu, tzw. cicha nawierzchnia, na ul. Bielańskiej. Dzięki właśnie takiej nawierzchni zminimalizowane zostaną uciążliwości dla mieszkańców, związane z halasem drogowym. Niebawem ostatnia warstwa asfaltu będzie kładziona na wiadukcie i drodze w kierunku ul. Jaworzyńskiej. Na ukończeniu są chodniki i ścieżki rowerowe. Trwają ostanie prace na trzech parkingach, które pomieszczą około 500 samochodów.


Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:
- najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),
- ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,
- cztery mniejsze mosty nad Młynówką,
- dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),
- parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,
- podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,
- 14 km kabli i rur podziemnych,
- ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,
- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.span style=”color: #000000;”>- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2590 dni temu dnia 12/10/2017
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Październik 12, 2017 @ 4:14 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

pexels-nathanjhilton-28302225

Krwawa Julia po apelacji. Spędzi w więzieniu 25 lat

Read More →