Kraina
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Nowe super pociągi Kolei Dolnośląskich. Chce się jechać

Przez   /   18/09/2017  /   1 Comment

- Oto sto metrów naszego największego szczęścia – mówi Jerzy Michalak wicemarszałek Dolnego Śląska pokazując na stojący przy peronie w Legnicy pięcioczłonowy Impuls 45 WE. To jeden z 11 nowoczesnych, szybkich, bezpiecznych i wygodnych pociągów elektrycznych zakupionych dla Kolei Dolnośląskich.  Dwa już są gotowe. Zanim zabiorą na pokład pasażerów, przechodzą kolejne testy na trasie. 

Pierwsze z nowych pociągów wyprodukowanych dla Kolei Dolnośląskich przez nowosądecki Newag zaczną regularne kursy jeszcze tej jesieni.  Będzie można je spotkać m.in. na trasach do Wrocławia, Międzylesia, Lichkowa, Węglińca, Legnicy, Rawicza i Jelcza Laskowice. Komfort, jaki zapewniają pasażerom, to absolutnie najwyższa jakość, jeśli chodzi o przewozy regionalne w Polsce.

- Są lepiej dostosowane do potrzeb podróżnych – mówi Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Mają sto metrów długości i rozwijają prędkość do 160 kilometrów na godzinę, dzięki czemu np. podróż z Legnicy do Chojnowa trwa 7 minut. Oferują 259 miejsc siedzących i 280 stojących. W środku są m.in. przestronna toaleta dla osób o ograniczonej mobilności, wyznaczone miejsca dla osób na wózkach oraz podróżnych z dziećmi w wózkach, klimatyzacja, duże wygodne fotele z regulowanymi oparciami, gniazdka elektryczne i porty USB, Wi-Fi, monitoring, defibrylatory, biletomaty. O nowe elementy został rozbudowany system informacji pasażerskiej. Podczas podróży kolorowe wyświetlacze będą na przykład na bieżąco pokazywać  gdzie w tej chwili znajduje się pociąg i jakie autobusy odjeżdżają o tej porze z najbliższej stacji.

- O 100 procent zwiększamy ilość miejsc dla podróżnych z rowerami – dodaje Piotr Rachwalski. To też odpowiedź na społeczne zapotrzebowanie, bo dużo osób podróżuje z rowerami po Dolnym Śląsku. Z punktu widzenia kolejowej spółki jest ich być może nawet za dużo, bo stojaki na rower zabierają miejsca innym podróżnym, dlatego KD zamierza lansować inny trend. Zachęcać: dojedź na stację rowerem, ale zamiast zabierać go do pociągu, zostaw na krytym parkingu przy dworcu.

11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (Impulsów 45 WE) kosztowało 260 mln zł, z czego 85 proc. to środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (na pozostałe 15 proc. spółka Koleje Dolnośląskie zaciągnęła kredyt).   Plany są ambitne i nie kończą się na tej inwestycji. Legnicka spółka stara się o środki na zakup kolejnych pociągów, tym razem w Warszawie. Wicemarszałek Jerzy Michalak zapowiada, że Koleje Dolnośląskie wkrótce będą najlepszym przewoźnikiem samorządowym w Polsce. – Rewolucja kolejowa na Dolnym Śląsku nabiera konkretnego znaczenia – twierdzi.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2613 dni temu dnia 18/09/2017
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Wrzesień 18, 2017 @ 4:21 pm
  • W dziale: wiadomości

1 komentarz

  1. traweller pisze:

    Czy będą jeździć na trasie do Drezna ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

411-263277

Lubinianin przewoził ponad kilogram metamfetaminy

Read More →