Kompetencje, wiedza, doświadczenie, kreatywność, odpowiedzialność, pracowitość, dokładność, entuzjazm i empatia – to tylko niektóre zalety kobiet w biznesie i gospodarce. W świecie „Przemysłu 4.0”, gdzie liczą się kompetencje i siła charakteru, a nie siła mięśni, kobiety doskonale sobie radzą. Zbliżający się Międzynarodowy Dzień Kobiet to wspaniała okazja, żeby przypomnieć potencjał kobiet na rynku pracy. 8 marca Mercedes-Benz Manufacturing Poland zaprasza na „Dzień Otwarty dla kobiet”.
- Wszystkie badania potwierdzają, że na rynku pracy coraz bardziej liczą się kompetencje i umiejętności dotychczas uważane za „miękkie”: dokładność, pracowitość, otwarcie na wiedzę, umiejętność pracy w zespole czy dążenie do harmonijnego rozwoju. Ponadto w epoce „Przemysłu 4.0” mniej liczy się siła mięśni, co dotychczas eliminowało kobiety z wielu gałęzi produkcji. Chcemy zachęcić kobiety do pracy w naszej fabryce. Zależy nam na aktywizowaniu kobiet z całego regionu i zachęcaniu ich do świadomego planowania życia zawodowego. Rynek pracy nie może sobie pozwolić na marnowanie potencjału kobiet – powiedziała dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka Komunikacji Marketingowej i Relacji Zewnętrznych Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
„Dzień Otwarty MBMPL dla kobiet”, organizowany we współpracy z Dolnośląskim Wojewódzkim Urzędem Pracy, Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze, Politechniką Wrocławską oraz firmami Leadec Industrial Services i Seifert Logistics Group, odbędzie się 8 marca w Hotelu Qubus w Legnicy w godz. 14-18. W programie znajdą się ciekawe wykłady, konsultacje i rozmowy na temat zawodowej przyszłości, w tym pracy w innowacyjnym przemyśle. Gościem specjalnym będzie Maciej Orłoś, który wystąpi z wykładem „Sztuka autoprezentacji, czyli jak dobrze wypaść i spojrzeć na siebie z perspektywy odbiorcy.” Natomiast o rynku pracy w regionie opowie przedstawicielka Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Kobiece inicjatywy Mercedes-Benz oraz warunki pracy i możliwości zatrudnienia w fabryce Mercedesa w Jaworze przybliżą przedstawiciele spółki MBMPL.
- Już dziś1/3 załogi naszej spółki to kobiety. Są członkiniami zarządu, menedżerkami, brygadzistkami, specjalistkami we wszystkich działach: od IT przez jakość, finanse, logistykę, produkcję czy HR. Fabryka zaoferuje ciekawe i rozwojowe miejsca pracy i dostęp do nowoczesnych technologii. – mówi Ewa Łabno-Falęcka – Nasz projekt „Girls GO Technology” pokazał, że chętnych i kompetentnych kobiet jest więcej. Musimy tylko do nich dotrzeć i je odpowiednio zachęcić.
„Dzień Otwarty Mercedes-Benz Manufacturing Poland dla kobiet” to kolejny projekt spółki, który powstał by inspirować i aktywizować kobiecą energię w regionie. Od roku firma prowadzi program „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, zainicjowany z myślą o uczennicach liceów i techników powiatu jaworskiego, którego celem jest przybliżenie dziewczętom nauk matematycznych, technicznych i inżynierii.
Marka Mercedes-Benz promuje wartościowe kobiece inicjatywy pod szyldem „She’s Mercedes”. Ich wspólnym mianownikiem jest zachęcanie kobiet do osiągania sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym. W Polsce w ramach tej inicjatywy prowadzone są działania, które zwracają uwagę na kwestie równouprawnienia.
W zeszłym roku z okazji Europejskiego Dnia Równych Płac, firma poruszyła temat nierównego wynagrodzenia za tę samą pracę ze względu na płeć. Mercedes został również partnerem prapremiery fabularyzowanego dokumentu o polskich sufrażystkach „Siłaczki”.