Po terminalach płatniczych, „liftingu” holu starostwa czy wreszcie uruchomieniu punktu obsługi interesantów, czas na kolejne, przyjazne petentom zmiany. Lada dzień w legnickim starostwie przy Wydziale Komunikacji i Dróg, kosztem ok. 25 tys. zł, uruchomiony zostanie nowoczesny elektroniczny system kolejkowy.
Budowa i wdrożenie systemu wiązało się także z przebudową części pomieszczeń, bo trzeba zaznaczyć, że gotowa jest poczekalnia przewidziana na ok. 20 osób. Dzięki temu oczekujący nie będą już gromadzić się w korytarzu, co także utrudniało komunikację.
– Zaznaczam, że system kolejkowy ma za zadanie ułatwić obsługiwanie kolejki, nie będzie miał wpływu na jej przyspieszenie – zaznacza Jerzy Filip z wydziału KD. – Zasada jego działania jest bardzo prosta. Dzięki pobranemu z infokiosku biletu z numerkiem, każda osoba bez kłopotu trafi na właściwe stanowisko, w zależności od sprawy, jaką ma do załatwienia. Informacja wywołująca daną osobę pojawi się na monitorze, a jednocześnie podana zostanie dźwiękowo.
Dodatkowym udogodnieniem będzie możliwość rezerwacji kolejki przez internet na określony dzień i godzinę, pod warunkiem, że dany termin będzie dostępny.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom osób, których czas pracy utrudnia załatwienie sprawy w godzinach funkcjonowania starostwa, Wydział Komunikacji i Dróg zmienia godziny urzędowania we wtorki i piątki. W poniedziałki, środy i czwartki godziny pracy pozostają bez zmian, od 8 do 15. W piątek czas pracy został skrócony do godz. 13, by, dzięki temu, umożliwić interesantom załatwienie sprawy w każdy wtorek aż do godz. 17.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Legnicy