Z dziennika elektronicznego korzystają w Legnicy już nie tylko szkoły podstawowe i średnie. Od nowego roku szkolnego stosują go również miejskie przedszkola. Co to oznacza dla nauczycieli i rodziców?
Działania zmierzające do wdrożenia dziennika podjęto już na początku tego roku. Jest to realizacja jednego z zadań miejskiego programu realizowanego od 2020 roku zatytułowanego „Cyfryzacja legnickich przedszkoli”. W pierwszym półroczu odbyły się szkolenia z obsługi systemu mobiDziennik, w których uczestniczyło 155 nauczycieli. Jednocześnie pracownicy pedagogiczni 16 miejskich przedszkoli sprawdzali praktyczne możliwości wykorzystania dziennika, dzięki stałemu dostępowi do wersji testowej programu.
Prowadzenie przez przedszkola dziennika elektronicznego usprawni pracę kadry dydaktycznej. Niewątpliwymi korzyściami będą: możliwość szybkiego planowania zastępstw dla nauczycieli i oddziałów, dostęp do aplikacji w dowolnym miejscu i czasie. W dzienniku elektronicznym można przechowywać znacznie więcej informacji, a także dostosować go do potrzeb konkretnej placówki. Dodatkową zaletą jest zwiększenie bezpieczeństwa danych.
Dziennik zapewni lepszą komunikację z rodzicami. Rodzice będą mogli kontaktować się bezpośrednio z dyrektorem przedszkola i wychowawcą. Zyskają dostęp do bieżących informacji z życia przedszkola.
Dziennik elektroniczny to narzędzie usprawniające pracę nauczycieli oraz ułatwiające dostęp rodziców do bieżących informacji o przebiegu edukacji dziecka – postępy w nauce, zachowanie czy frekwencja. Z dziennika elektronicznego od kilku lat korzystają wszystkie szkoły prowadzone przez miasto.
Źródlo: Urząd Miasta w Legnicy
FOT. URZĄD MIASTA W LEGNICY