AGEM new
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Krzakowski nie kupi browaru, by napić się piwa

Przez   /   16/07/2013  /   No Comments

Ratusz znalazł sposób, jak nie wydając złotówki, poprawić warunki odprawy podróżnych przyjeżdżających do Legnicy. We wtorek radni mają zatwierdzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla placu pomiędzy ul. Kartuska a dworcem PKP. Inwestor, który zdecyduje się na odkupienie tego terenu od PKP, będzie musiał wybudować tu centrum przesiadkowe.

- PKP ten teren wystawia do sprzedaży. Ogłoszenie albo się już ukazało, albo niebawem się ukaże. A my nie zamierzamy biernie czekać, aż nabywca postawi obok dworca coś, co nie będzie nam odpowiadało – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski.

Miasto proponuje, by ten teren przeznaczyć pod centrum przesiadkowe wraz z funkcjami towarzyszącymi (np. sklepami czy lokalami gastronomicznymi, w których podróżni będą mogli zjeść posiłek w oczekiwaniu na przyjazd busa czy autobusu. Radni mają zatwierdzić te plany we wtorek.

- Nie trzeba kupować browaru, żeby napić się piwa – twierdzi Tadeusz Krzakowski.

Prezydent unika jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy dopuszczalne będzie postawienie w tym miejscu galerii handlowej połączonej z centrum przesiadkowym (takie rozwiązanie jest planowane np. w Jeleniej Górze).

- To określi plan zagospodarowania przestrzennego – mówi.

Przetarg na sprzedaż atrakcyjnej 3-hektarowej nieruchomości pomiędzy ulicami Kartuską, Stacyjną, Kolejową a terenami kolejowymi w Legnicy PKP ogłosiło 2 lipca. Cena wywoławcza za ten teren to 3,2 miliona złotych. Rozstrzygnięcie przetargu jest planowane na początek września.

- Nie widzimy żadnego zagrożenia dla sprzedaży tej nieruchomości, w odniesieniu do planów uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przez miasto Legnica - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału PKP SA.-  Uważamy, że zapisy w planie miejscowym o lokalizacji tam centrum przesiadkowego wraz z funkcjami towarzyszącymi w postaci na przykład galerii handlowej może zwiększyć jej atrakcyjność w oczach przyszłych inwestorów, gdyż stworzenie takiej hybrydy komunikacyjno-handlowej zapewnia stały dopływ klientów do sklepów czy restauracji. W Europie bardzo często centra komunikacyjne są łączone z centrami handlowymi. W Polsce takim przykładem jest na przykład dworzec w Katowicach, przy którym buduje się olbrzymia galeria handlowa, a także nowy dworzec w Poznaniu. 

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 4134 dni temu dnia 16/07/2013
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Lipiec 16, 2013 @ 3:50 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

kd_01

Od niedzieli korekta rozkładu jazdy na kolei

Read More →