Ratusz znalazł sposób, jak nie wydając złotówki, poprawić warunki odprawy podróżnych przyjeżdżających do Legnicy. We wtorek radni mają zatwierdzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla placu pomiędzy ul. Kartuska a dworcem PKP. Inwestor, który zdecyduje się na odkupienie tego terenu od PKP, będzie musiał wybudować tu centrum przesiadkowe.
- PKP ten teren wystawia do sprzedaży. Ogłoszenie albo się już ukazało, albo niebawem się ukaże. A my nie zamierzamy biernie czekać, aż nabywca postawi obok dworca coś, co nie będzie nam odpowiadało – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski.
Miasto proponuje, by ten teren przeznaczyć pod centrum przesiadkowe wraz z funkcjami towarzyszącymi (np. sklepami czy lokalami gastronomicznymi, w których podróżni będą mogli zjeść posiłek w oczekiwaniu na przyjazd busa czy autobusu. Radni mają zatwierdzić te plany we wtorek.
- Nie trzeba kupować browaru, żeby napić się piwa – twierdzi Tadeusz Krzakowski.
Prezydent unika jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy dopuszczalne będzie postawienie w tym miejscu galerii handlowej połączonej z centrum przesiadkowym (takie rozwiązanie jest planowane np. w Jeleniej Górze).
- To określi plan zagospodarowania przestrzennego – mówi.
Przetarg na sprzedaż atrakcyjnej 3-hektarowej nieruchomości pomiędzy ulicami Kartuską, Stacyjną, Kolejową a terenami kolejowymi w Legnicy PKP ogłosiło 2 lipca. Cena wywoławcza za ten teren to 3,2 miliona złotych. Rozstrzygnięcie przetargu jest planowane na początek września.
- Nie widzimy żadnego zagrożenia dla sprzedaży tej nieruchomości, w odniesieniu do planów uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przez miasto Legnica - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału PKP SA.- Uważamy, że zapisy w planie miejscowym o lokalizacji tam centrum przesiadkowego wraz z funkcjami towarzyszącymi w postaci na przykład galerii handlowej może zwiększyć jej atrakcyjność w oczach przyszłych inwestorów, gdyż stworzenie takiej hybrydy komunikacyjno-handlowej zapewnia stały dopływ klientów do sklepów czy restauracji. W Europie bardzo często centra komunikacyjne są łączone z centrami handlowymi. W Polsce takim przykładem jest na przykład dworzec w Katowicach, przy którym buduje się olbrzymia galeria handlowa, a także nowy dworzec w Poznaniu.