Zarząd Kolei Dolnośląskich S.A. zdecydował o rozbudowie zaplecza technicznego do obsługi taboru przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Jeszcze trzy miesiące temu analizował, czy nie sensowniej byłoby zlokalizować tę inwestycję w pobliżu dworca głównego we Wrocławiu. Budowa nowego zaplecza technicznego ma ruszyć w połowie przyszłego roku, a jego uruchomienie jest planowane na trzeci kwartał 2022 r.
Spółka informuje, że ogłosiła, że szuka wykonawcy dokumentacji projektowej, dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego do obsługi taboru i że chce w tym celu w pełni wykorzystać swoją działkę przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Tę samą, na której w styczniu 2018 roku, za prezesury Piotra Rachwalskiego, otwarto halę serwisową dla pociągów Kolei Dolnośląskich. Decyzją nowego zarządu KD obok powstaną nowe hale przeglądowe z malarnią, tokarnią, zapadnią, myjnią i szlifiernią. Dzięki temu w zakresie przeglądów i serwisowania swojego taboru, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych zespołów trakcyjnych, Koleje Dolnośląskie S.A. będą samowystarczalne. W perspektywie lat 2022-2033 oszczędności z tego tytułu mogą wynieść 200 mln zł. Legnicka spółka chce też świadczyć usługi serwisowe i przeglądowe komercyjnie. W ciągu 10 lat spodziewa się 60 mln zł przychodów z takiej działalności.
Inwestycja przy ul. Pątnowskiej została zastopowana w marcu br.. Zarząd Kolei Dolnośląskich odstąpił wówczas od umów z firmą Pre-Fabrykat, której ekipa Rachwalskiego zleciła wybudowanie za 19,2 mln zł myjni dla pociągów oraz zaadaptowanie starego budynku magazynowego na potrzeby centrum logistycznego. Jako powód wypowiedzenia umów spółka podała wielomiesięczne opóźnienie w realizacji projektów, zawinione przez wykonawcę. 3 dni później Pre-Fabrykat poinformował, że odstępuje od umowy z winy zamawiającego.
FOT. PIOTR KANIKOWSKI