Co robi Jaśminowa Akademia w czasie pandemii?
Obniża i znosi opłaty
Kierując się jedną z myśli Sokratesa, “że nie z pieniędzy dzielność rośnie, ale z dzielności pieniądze”, dyrekcja – mimo iż jest to trudny okres także dla właścicieli przedszkola – od pierwszych dni ogłoszenia pandemii obniżyła czesne o 50% a od 1 maja, mimo pełnego zaangażowania w zdalne nauczanie, nie pobiera przysłowiowej złotówki – i tak będzie do czasu oficjalnego powrotu dzieci do placówki.
Organizuje zdalne nauczanie
poprzez:
- formę wysyłkową zadań dydaktycznych, zgodnych z tygodniowymi rozkładami materiału, tworzonymi w oparciu o wytyczne MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem czterech obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego;
- zadania graficzne, grafomotoryczne i artystyczne z wykorzystaniem portali edukacyjnych, tj. Superkids, Nie ma nudy czy Moje dziecko kreatywnie;
- filmiki z nauczycielami przedszkola w roli głównej, jak np deklamacje wierszy tematycznych, nauka śpiewu piosenek, realizacja zabawowych form języka angielskiego, nauka składania życzeń świątecznych itp.;
- interaktywne formy włączania samych przedszkolaków w realizację poszczególnych cyklów tematycznych poprzez nagrywanie filmików z zakresu tworzenia wielkanocnych pisanek , poszukiwania pierwszych oznak wiosny, graficznego obrazu drzewa genealogicznego czy etapów rozwoju wybranych gatunków świata przyrody.
Efektami zdalnego nauczania, przedszkolaki chwalą się na stworzonej specjalnie dla takich potrzeb grupy whatsapowej “Jaśminowi Rodzice”. Tam realizują się same – zadania z zakresu wychowania społecznego, doświadczania emocji z samozadowolenia, dzielenia się efektami własnej pracy z innymi oraz odbierania pochwał i doświadczania sukcesu na forum grupy. Dodatkowo umożliwia to kontakt pośredni dzieci z sobą nawzajem.
Realizuje terapie:
- z zakresu integracji sensorycznej poprzez zadania opisane przez specjalistów do realizacji w warunkach domowych;
- zajęcia rewalidacyjne, opracowywane indywidualnie do każdego dziecka;
- psychomotorykę w formie filmików instruktażowych w wykonaniu terapeuty zajęciowego;
- bajko-terapię w formie coczwartkowych wideo-sesji indywidualnych z dzieckiem, zadeklarowanych w dogodnej godzinie i do wybranego nauczyciela;
- terapię logopedyczną w formie sesji indywidualnych i zespołowych w każdy wtorek tygodnia.
Zapewnia:
- realną możliwość angażowania się rodziców we współtworzenie zdalnego nauczania;
- codzienny whatsapowy lub telefoniczny kontakt z dyrektorem placówki w związku z realizacją założeń realizacyjnych;
- cotygodniowy kontakt wideo, przedszkolaka ze swoimi wychowawcami poprzez organizowane formy aktywności;
- konsultacje z psychologiem na zgłoszone życzenie rodzica;
- konsultacje pedagogiczne na zgłoszone życzenie rodzica.
Tekst sponsorowany