Ruszyła wspólna akcja Polskiego Związku Tenisowego i Banku BGŻ BNP Paribas „Dzieciaki do Rakiet”. Jej celem jest propagowanie tenisa wśród dzieci w wieku 6-12 lat. W wyjątkowej scenerii miejskich rynków, na przygotowanych specjalnie na tę okazję kortach, dzieci mogą spróbować swoich sił pod okiem doświadczonych trenerów. Zaplanowanych zostało 10 wydarzeń w całej Polsce. W Legnicy będziemy 23 lipca, w godzinach 10.00-19.00
Program „Dzieciaki do Rakiet” skierowany jest do wszystkich dzieci, które zainteresowane są grą w tenisa, zarówno nowicjuszy, jak i tych, którzy odkryli już w sobie zamiłowanie do tego sportu.
W czasie akcji, na legnickim rynku powstaną specjalnie przygotowane korty, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy będą uczyć dzieci grać w tenisa. Lekcje są bezpłatne, nie trzeba mieć żadnego sprzętu ani specjalnego ubioru. Liczy się dobra zabawa i tenisowa pasja.
Program będzie trwał przez całe lato. Uroczyste otwarcie odbyło się 18 czerwca na Placu Zamkowym w Warszawie. Specjalnym gościem tego wydarzenia był Filip Chajzer.
– Tenis to moje dzieciństwo. Mama marzyła, że będę kiedyś jak Andre Agassi. Niestety skończyło się głównie na fryzurze, co nie zmienia faktu, że jestem bardzo wdzięczny rodzicom za 7 lat wożenia mnie na treningi. Tenis to nie tylko ruch i doskonała zabawa, ale przede wszystkim nauka wytrwałości i determinacji. Dlatego zapraszam rodziców dzieci dużych i małych: przyprowadźcie swoje pociechy i bawcie się razem z nami! – zachęca Filip Chajzer.
Akcję Dzieciaki do Rakiet realizują Polski Związek Tenisowy i Bank BGŻ BNP Paribas.
– Tenis w Polsce ma piękne tradycje. I choć jako Polski Związek Tenisowy kończymy w tym roku 95 lat, to koncentrujemy się przede wszystkim na docieraniu do coraz młodszych kandydatów na tenisistów – wyjaśnia Jacek Muzolf, Prezes PZT. – Stąd właśnie zrodziła się idea akcji „Dzieciaki do Rakiet”. Być może większość z tych dzieci, które zetkną się w jej trakcie z tenisem, nie zostanie Radwańskimi czy Janowiczami, ale jeżeli choć część z nich odkryje przyjemność wynikającą z biegania po korcie, to i tak osiągniemy swój cel.
– Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie. Czujemy się odpowiedzialni za promocję i wspieranie tej dyscypliny również w Polsce. Razem z PZT chcemy zarażać miłością do tenisa od najmłodszych lat – mówi Agnieszka Wilczyńska z Banku BGŻ BNP Paribas, współorganizatora akcji. – Ponadto, Bank BGŻ BNP Paribas chce oferować ciekawe atrakcje tam, gdzie są nasi klienci. Dlatego nasze wydarzenia odbędą się również w mniejszych miejscowościach – dodała Agnieszka Wilczyńska.
Głównym celem programu „Dzieciaki do Rakiet” jest popularyzacja tenisa, dlatego organizatorzy akcji w każdym mieście, w którym odbędą się zajęcia na kortach dla dzieci, przekażą jednej placówce edukacyjnej sprzęt do nauki gry w tenisa oraz sfinansują kurs instruktorski dla nauczyciela. Szkolenie będzie prowadzone przez specjalistów z Polskiego Związku Tenisowego w ramach programu Tenis10, dostosowanego do prowadzenia zajęć w szkołach podczas zajęć wychowania fizycznego.
BNP Paribas – We are tennis
Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od ponad 42 lat. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy.
W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.
Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Bank posługuje się hasłem „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, , rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych. Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com.
Ambasadorami akcji zostali Agnieszka Radwańska i Mariusz Frystenberg.
Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
FOT. Bank BGŻ BNP Paribas S.A.