Kolejka po bilety w specjalnej cenie na wieczorny „Ożenek” Gogola w reżyserii Piotra Cieplaka zaczęła się tworzyć godzinę przed zaplanowanym na godz. 10.00 otwarciem kasy biletowej legnickiego teatru. O godz. 11.15 wszystkie 220 biletów po 300 groszy zostały sprzedane. Dla tych, dla których ich zabrakło, teatr miał jednak ulgowe bilety na inne spektakle grane w maju.
W sobotę 12 maja legnicki teatr, podobnie jak wiele innych scen w Polsce, akcją „Bilet do teatru za 300 groszy” świętował Dzień Teatru Publicznego. Możliwość taką stworzyło dofinansowanie biletów środkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w przedsięwzięciu koordynowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Legnicki Teatr Modrzejewskiej po raz czwarty brał udział w akcji „grosze grają rolę”, którą zainicjowano w 2015 roku z okazji 250.lecia teatru publicznego w Polsce.
Podobnie jak w latach ubiegłych po bilety w ekstra cenie ustawiła się długa kolejka. – Pierwsza osoba, która usiadła na ławce w legnickim Rynku naprzeciw teatralnej kasy biletowej, pojawiła się już o 7 rano. Nagrodziłam to prezentem, jakim była nagrana w 2015 roku płyta „Bagaż” z muzyką i piosenkami współpracującego z teatrem muzyka i kompozytowa Łukasza Matuszyka – opowiada Mariola Hotiuk, kierowniczka teatralnej promocji.
Zgodnie z zasadami akcji jedna osoba mogła kupić tylko dwa bilety. Mimo to, już po pięciu kwadransach wszystkie bilety na wieczorny spektakl zostały sprzedane i nie wystarczyło ich dla wszystkich chętnych. Teatr postanowił jednak nagrodzić kolejkowiczów oferując im ulgowe bilety na inne majowe przedstawienia. I tak na niedzielny (13 maja) autorski monodram Magdy Drab „Curko Moja Ogłoś To” obniżył cenę biletu z 25 na 20 zł, zaś na dowolnie wybrane z dziesięciu majowych spektakli wznawianego właśnie po dziewięciu latach „Hamleta, księcia Danii” Szekspira w realizacji duetu Krzysztof Kopka – Jacek Głomb sprzedawał bilety ulgowe po 28 zł (bilet normalny kosztuje 35 zł) wszystkim chętnym, bez względu na uprawnienia do biletu o obniżonej cenie.
Pracownicy teatralnej promocji skorzystali z ogromnego zainteresowania akcją, by zademonstrować nowe możliwości, jakie wprowadzono przy zakupie biletów teatralnych. Od niedawna można je kupić on-line w Internecie, a przy zakupie w kasie biletowej posługiwać się kartą płatniczą.
Grzegorz Żurawiński/ @kt Gazeta Teatralna
FOT. TEATR MODRZEJEWSKIEJ