Kraina
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  kultura  >  Current Article

Startuje teatralny Maraton Modrzejewskiej

Przez   /   06/06/2018  /   No Comments

Od kameralnego monodramu „Maraton/Tren” po wielkoobsadowe widowisko, jakim jest wznowiony po latach „Hamlet, książę Danii”. Sześć legnickich tytułów w trzy dni (8-10 czerwca) na trzech scenach. Liczni goście i panelowa dyskusja „Teatr 2018 – misja czy wizja?”. Taki jest program Maratonu Modrzejewskiej, który startuje w najbliższy piątek.

Wydarzeniem tym legnicki teatr kończy 40. sezon artystyczny w swojej historii, która rozpoczęła się jesienią 1977 roku. Skumulowane w czasie prezentacje artystycznego dorobku wpisały się już w obyczaj legnickiej sceny. Ostatnim tego przykładem był trzydniowy Maraton Teatru Opowieści w maju 2015 roku.

- Chcemy, co pewien czas, pokazać siły i środki teatru, który potrafi w niespełna trzy dni zagrać sześć różnych spektakli na trzech scenach. Nie każdy zespół byłby w stanie podjąć się takiego wyzwania. Naszemu widzowi dajemy przy tym okazję do bezpośredniej konfrontacji różnorodnych teatralnych realizacji, zarówno w sensie sposobu inscenizacji, jak i estetyki. Zaproszonym gościom pragniemy pokazać teatr robiony daleko od centrum, w całej jego różnorodności i od razu w wielkiej dawce – objaśnia ideę wydarzenia dyrektor legnickiego teatru Jacek Głomb.

Wśród gości, którzy potwierdzili swoją obecność na Maratonie Modrzejewskiej są m.in.: Paweł Passini, Paweł Łysak, Łukasz Czuj, Agata Duda-Gracz, ks. Waldemar Sondka, Dorota Buchwald, Dariusz Kosiński, Zbigniew Gluza, Jacek Sieradzki, Piotr Olkusz, Joanna Puzyna-Chojka, Tomasz Domagała, Dorota Wyżyńska i Joanna Ostrowska. Legnickie spektakle obejrzą też grupy studentów (teatrologów, ale nie tylko) z Gdańska, Krakowa, Łodzi i Wrocławia.
Program Maratonu Modrzejewskiej:

 

Piątek, 8 czerwca, godz. 19.00, Scena Gadzickiego

Krzywicka/Krew” Julii Holewińskiej w reżyserii Aliny Moś-Kerger. Historia Polski w XX wieku widziana oczami kobiet. Sześć dramatycznych opowieści, sześć odmiennych losów, sześć indywidualnych perspektyw, które łączą się w jeden kobiecy głos, chwilami pełen bólu, chwilami nieodpartego humoru. Feministyczny manifest i osobista skarga, historyczna relacja i rodzinna gawęda. Bilet 30 zł (ulgowy 25 zł)

 

Sobota, 9 czerwca, godz. 12.00, Scena na Strychu

Maraton/Tren” Pawła Palcata w autorskiej reżyserii i wykonaniu. Monodram, który znosi różnicę pomiędzy sceniczną kreacją a prywatnym wyznaniem, ukazując życie autora po śmierci matki, pokonywane niczym bieg maratoński. Przekraczając granice teatru, aktor zaprasza widzów do uczestnictwa w najgłębiej osobistym obrządku, łączącym cierpienie, gniew, żałobę i poszukiwanie nowej drogi. Bilet 25 zł

Sobota, 9 czerwca, godz. 15.00, Scena Gadzickiego

Biesy” wg Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Jacka Głomba. Intryga polityczno-obyczajowa doprowadza życie prowincjonalnej mieściny do całkowitej destrukcji. W imię niesprecyzowanych szlachetnych celów i budowy „lepszego świata” bohaterowie zabijają niewinnego człowieka, demaskując mizerię swojej moralnej konstrukcji i podatność na cyniczną manipulację. Bilet 30 zł (ulgowy 25 zł)

Sobota, 9 czerwca, godz. 20.00, Scena na Nowym Świecie

Wierna wataha” Pawła Wolaka i Katarzyny Dworak (PIK) w autorskiej reżyserii. Mocny, pełen emocji spektakl na niełatwe czasy z motywem fundamentalizmu religijnego i obyczajowego. Połączenie religijnej przypowieści z emocjonalną historią rodzinną w atmosferze przenikniętej muzyką i bogactwem sfery plastycznej. Bilet 30 zł (ulgowy 25 zł)

Niedziela, 10 czerwca, godz. 12.00, Caffe Modjeska

Teatr 2018 – misja czy wizja?” – dyskusja panelowa. Uczestnicy: Agata Duda-Gracz, Paweł Łysak i Jacek Głomb. Panel poprowadzi prof. Dariusz Kosiński. Teatr zmienia się wraz z rzeczywistością społeczną, w której funkcjonuje. Każdy twórca w inny sposób widzi jego rolę w przekształcającym się świecie, każdy inaczej komunikuje swoje idee w pracy artystycznej. O strategiach teatralnych obecnych na współczesnej polskiej scenie będą rozmawiać uczestnicy panelu. Wstęp wolny.

Niedziela, 10 czerwca, godz. 15.00, Scena na Nowym Świecie

Hamlet, książę Danii” wg Williama Szekspira w reżyserii Krzysztofa Kopki i inscenizacji Jacka Głomba. Dynamika, emocje, ogień, walka na miecze, iskry rozpryskujące się wokoło. Pełna ekspresji muzyka Kormoranów grana na żywo. Powrót do inscenizacji, która stanowiła bardzo ważny etap w rozwoju legnickiej sceny. Elsynor w surowej i zdegradowanej przestrzeni ponownie unaoczni widzom duchową nędzę gnijącego królestwa Danii. Bilet 35 zł (ulgowy 28 zł)

Niedziela, 10 czerwca, godz. 19.00, Scena Gadzickiego

Iliada. Wojna” wg Alessandra Baricco w reżyserii Łukasza Kosa. Wojna trojańska, pomnik wojny i jeden z mitów założycielskich kultury europejskiej, w wersji przepojonej pacyfizmem odarta z baśniowej metafizyki. W serii natchnionych aktorskich solówek, z wstawkami wykorzystującymi techniczne możliwości multimediów, legenda o wojnie z jej perwersyjnie ekstatycznym, choć złudnym urokiem napędzanym testosteronem, rojeniami o sławie, dumie i honorze, tonie w rozpaczy, krwi i błocie. Bilet 30 zł (ulgowy 25 zł).

Widzowie, którzy zechcą obejrzeć więcej niż jeden spektakl mogą wykupić karnety ze zniżką. Karnet na 2 tytuły za 50 zł, natomiast na każdy kolejny spektakl w zestawie karnet droższy o 10 zł. Według tej formuły jednoosobowy karnet na wszystkie 6 spektakli kosztuje zaledwie 90 zł. UWAGA: w sprzedaży zostało niewiele biletów. Informacja w kasie biletowej tel.: 76 72 33 505 lub bilety@teatr.legnica.pl.

Grzegorz Żurawiński, @kt Gazeta Teatralna

FOT. KAROL BUDREWICZ

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 2399 dni temu dnia 06/06/2018
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Czerwiec 6, 2018 @ 12:26 pm
  • W dziale: kultura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

4fd5a-_AGA0808

Jacek Głomb rezygnuje z dyrektorowania teatrowi

Read More →