PWSZ_Legnica_Nabor
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  gospodarka i finanse  >  Current Article

Dlaczego pozycjonowanie stanowi proces ciągły?

Przez   /   16/12/2020  /   No Comments

Skuteczne SEO i pozycjonowanie stron internetowych pozwalają poprawić wyniki sprzedaży, zwiększyć popularność marki i wykreować jej ekspercki wizerunek. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z faktu, że nie mogą to być działania jednorazowe. Ze względu na częste zmiany algorytmów Google oraz działania konkurencji, utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga długofalowych, regularnie prowadzonych działań.

Co składa się na pozycjonowanie stron www?

Na odpowiednią widoczność serwisu w organzynach wynikach wyszukiwania wpływa wiele działań oraz czynników. Za pomocą jednorazowych trików nie da się zdobyć i utrzymać wysokiej pozycji w rankingu Google, a techniki określane jako Black Hat SEO przyniosą więcej szkody niż pożytku. Poprzez SEO i pozycjonowanie stron rozumieć należy takie czynności jak m.in.:

- kompleksowy audyt SEO witryny internetowej,

- dobór odpowiednich słów kluczowych,

- techniczna optymalizacja platformy www,

- budowanie wartościowego contentu,

- regularna rozbudowa treści na stronie,

- linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne,

- monitorowanie oraz poprawa efektów.

To oczywiście jedynie podstawowe aspekty skutecznego pozycjonowania, które można podzielić na czynności on-site (prowadzone wewnątrz witryny) oraz off-site (poza stroną). Aby działania SEO przyniosły zamierzony efekt, specjaliści, którzy je wykonują, muszą nieustannie monitorować poczynania konkurencji z TOP 10 wyników wyszukiwania i reagować na zmiany pozycji. Jednocześnie, Google, zarządzające największą wyszukiwarką na świecie regularnie aktualizuje algorytmy, tak, aby propozycje stron pokazywanych przez wyszukiwarkę jeszcze dokładniej odpowiadały preferencjom i potrzebom użytkowników.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Zdecydowaną większość właścicieli stron interesują dwie rzeczy: koszt usługi SEO oraz czas, po jakim pojawią się efekty pozycjonowania. W odróżnieniu od kampanii Google Ads, której rezultaty są praktycznie natychmiastowe, na wyniki działań SEO trzeba poczekać nieco dłużej. Zwykle, pierwsze efekty pojawiają się po kilku miesiącach, jednak dużo zależy od wybranej strategii na SEO i pozycjonowanie stron, branży i konkurencji, wybranych fraz czy budżetu na kampanię.

Wszystkie te czynniki składają się na czas potrzebny do poprawy pozycji serwisu w wynikach organicznych. Przy wyborze mniej konkurencyjnych strategii, jak np. lokalne SEO, zwiększenie widoczności serwisu może nastąpić już po kilku tygodniach, natomiast w przypadku pozycjonowania zagranicznego trudno spodziewać się efektów szybciej niż po 12 miesiącach prowadzenia kampanii.

Skuteczne SEO potrzebuje czasu

Jak widać, skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu i nie może być działaniem jednorazowym. Internet nieustannie ewoluuje, potrzeby konsumentów się zmieniają, a do gry cały czas wchodzą nowe podmioty. Wszystko to sprawia, że do uzyskania zadowalających wyników potrzeba czasu, a utrzymanie wysokiego rankingu wiąże się z koniecznością nieustannego optymalizowania witryny.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

    Drukuj       Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

Dokumenty54

Studia na Wydziale Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej

Read More →