saturn
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

PKP PLK podpisały umowę na remont stacji w Legnicy

Przez   /   14/03/2018  /   No Comments

Do końca lutego 2020 r. Grupa Fewaterm przeprowadzi remont na stacji Legnica: zamontuje 4 windy dla podróżnych, zmodernizuje dwa perony, odnowi zabytkową halę peronową i przejście dla pasażerów. Dziś spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę z wykonawcą zadania. Koszt inwestycji; 27 mln zł.

Po przeprowadzonym w latach 2013-2014 kapitalnym remoncie budynku dworca przyszła pora na część peronową. Do przebudowy przeznaczono dwa perony, z których odjeżdżają pociągi pasażerskie – peron nr 3 i peron nr 4. Windy (w formie zaakceptowanej przez konserwatora zabytków) pojawią się jednak na czterech peronach. Ułatwią przemieszczanie się po stacji podróżnym o ograniczonych możliwościach ruchowych, pasażerom z ciężkim bagażem, wózkami dziecięcymi, rowerami. Tak jak w części kasowej legnickiego dworca, z myślą o osobach niewidzących pojawi się oznakowanie dotykowe ułatwiające im poruszanie się po peronie. Będzie nowe oświetlenie i nagłośnienie, ławki, tablice informacyjne.  Odnowione zostaną pomieszczenia dawnych posterunków dyżurnych ruchu na obu peronach. Wszystkie elementy małej architektury – łącznie z zegarami – zaplanowano w stylistyce retro, by podkreślić zabytkowy charakter stacji.

Hala peronowa jest większa niż boisko piłkarskie (20 m x 120 m x 60 m). I wielkim wyzwaniem będzie jej remont. Tym bardziej, że – jak zaznacza Zbigniew Gzik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu – wszystkie prace będą prowadzone na czynnej, normalnie funkcjonującej, pełnej pasażerów stacji. Zaplanowano gruntowaną renowację konstrukcji stalowej, jej wzmocnienie i zabezpieczenie powłoką antykorozyjną. Wymienione zostaną pokrycia z blachy, uzupełnione przeszklenia, zainstalowane nowe rynny. Projekt przewiduje odtworzenie świetlika dachowego w oparciu o dostępne materiały archiwalne. Do wymiany jest przeznaczona instalacja elektryczna i lampy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę głównego przejścia z części kasowej na perony oraz schodów. Dawny blask odzyskają kute balustrady. Umowa nakłada na wykonawcę remontu obowiązek zadbania o odwodnienie i izolację, a także wymianę sieci wodno-kanalizacyjnej. Przebudowane zostaną tory i sieć trakcyjna przebiegające obok peronów nr 3 i 4.

Dworzec będzie nie tylko piękniejszy, ale też bardziej przyjazny ludziom. Jak podkreśla obecny w Legnicy podczas podpisania umowy Arnold Brech – członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe – to standard do, którego dąży jego spółka. – Chcemy, by każdy pasażer bez względu na wiek i sprawność ruchową miał zapewniony dogodny dostęp do kolei. Modernizowane obiekty wyposażamy w windy lub pochylnie.

Arnold Brech zwraca uwagę na ogromną sumę 67 mld zł zapisaną w programie inwestycyjnym PKP na najbliższe lata. Ok. 2 mld zł z tej puli zostaną zainwestowane na Dolnym Śląsku, min. w modernizację legnickiego dworca oraz gruntowany remont linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów.

FOT PIOTR KANIKOWSKI

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 102 dni temu dnia 14/03/2018
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Marzec 14, 2018 @ 1:34 pm
  • W dziale: wiadomości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

zloty samorodek 273

Złotoryja. Robert Pawłowski będzie miał z kim przegrać

Read More →