AGEM new
Loading...
Jesteś tutaj:  Home  >  wiadomości  >  Current Article

Budowa obwodnicy Złotoryi jest zagrożona – przez PKP

Przez   /   17/12/2018  /   1 Comment

Spółka Eurovia Polska nie może przystąpić do budowy obwodnicy Złotoryi. Jak poinformował nas Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, inwestycja jest zagrożona ze względu na nagłą zmianę stanowiska PKP. Kolej domaga się wiaduktu nad nieczynną od lat sześćdziesiątych. zapuszczoną i zarośniętą samosiejkami linią do dawnych Zakładów Górniczych Lena.  

Według zapowiedzi, Eurovia planowała w listopadzie wejść ze sprzętem na teren budowy. Obwodnica Złotoryi (łącząca drogi nr 384 Legnica-Złotoryja i nr 328 Złotoryja – Jelenia Góra) ma się zaczynać w okolicach zjazdu na Kozów, przekraczać Kaczawę po nowym moście i biec za osiedlem Kopacz w stronę Wilczej Góry i dalej przez skrzyżowanie z drogą na Wilków w kierunku Sępowa i Jerzmanic Zdroju.  Ze względów finansowych inwestor – samorząd województwa – zdecydował się podzielić ją na dwa etapy. Eurovii, która wygrała przetarg, powierzono pierwszy: 5-kilometrowy odcinek do skrzyżowania z drogą na Wilków. Drugi miał być realizowany w późniejszym terminie (nie ma na niego zapewnionego finansowania).

Projektowana obwodnica miała przecinać linię kolejową Leszczyna – Jerzmanice Zdrój, którą w latach pięćdziesiątych transportowano miedź z kopalni Lena w Wilkowie. W latach 1952-1959 jeździły po niej jeszcze pociągi pasażerskie. Potem ruch zlikwidowano, linia zardzewiała, porosła samosiejkami.

- Podczas uzyskiwania kolejnych uzgodnień nastąpiła zmiana stanowiska PKP co do możliwości przekroczenia linii kolejowej projektowaną obwodnicą w stosunku do wcześniejszych uzgodnień na etapie opracowania Programu Funkcjonalno – Użytkowego – informuje dyrektor Leszek Loch z DSDiK. -  Trwa obecnie w tej sprawie korespondencja. Nie ma jeszcze ostatecznych rozstrzygnięć. Proces scalania gruntów prowadzony na terenie inwestycji , pozyskiwanie uzgodnień od PKP, uzyskiwanie pozwolenia wodno – prawnego ma wpływ na opóźnienie harmonogramu robót . W przypadku braku zgody PKP, DSDiK rozważa realizację wariantu skróconego etapu 1 i realizację około 4 km drogi jako fazę 1 etapu 1 w ramach obecnej umowy.

Obecnie przez stare torowisko samochody przejeżdżają po niestrzeżonym przejeździe kolejowym.

W nadziei na rozstrzygnięcie kryzysu, w Eurovii  trwa opracowanie dokumentacji technicznej w toku procedury “projektuj i buduj” dla pierwszego etapu obwodnicy Złotoryi (odcinka około 5 km).

FOT.POLSKA-ORG.PL/ źródło:  https://polska-org.pl/953677,foto.html?idEntity=560026

    Drukuj       Email
  • Publikowany: 1950 dni temu dnia 17/12/2018
  • Przez:
  • Ostatnio modyfikowany: Grudzień 17, 2018 @ 2:25 pm
  • W dziale: wiadomości

1 komentarz

  1. Lentar pisze:

    Sprostowanie. Linia kolejowa była czynna do końca lat 70 (transport rudy miedzi). W latach 90 linia była w stanie technicznym dobrym, a przejazdy przez torowisko były zaopatrzone w znaki stopu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


* Wymagany

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also like...

img_3710mvquwmkfa1oe6tctihtfmvquwmkfa1oe6tctihtfmvquwmkfa1oe6tctihtfmvquwmkfa1oe6tctihtf,mVqUwmKfa1OE6tCTiHtf

25 kwietnia sesja i ostatnie decyzje starej rady miejskiej

Read More →